| Magazin : Technikai analízis a San Marino GP előtt |
Technikai analízis a San Marino GP előtt
Francy 2006.04.22. 12:48
Mind a Ferrari, mind a BMW Sauebr F1 Team változtatásokat hajtott végre az első légterelő szárnyakon, most megtudjuk pontosan, mit, miért, és hogyan?
A Ferrari mindenre kiterjedő változatásokba vágott bele, amik valószínűleg növelhetik teljesítményüket, és javíthatnak az autó egyensúlyán. Ennek részeként Imolára két új légtereleő elemmel készültek a maranellóiak. Újdonság, a légterelők szélén elhelyezkedő függőleges elem tetején lévő kis lapos, háromszögű elem, ami a régebbi, bevágott helyére került (1). Ez segít, hogy a levegő minél közelebb kerüljön a kocsihoz, így gyorsabb tovahaladást biztosít.
A második újítás a fej első részén található (2), aminek így szélrózsa formája lett. Ez a kis rész beszorítja a levegőt a kasztni és a kerekek közé.
Mindezen változtatások azt segítik elő, hogy minél jobban hozzásimuljon a kocsihoz a levegő, amit aztán a porlasztó von ki.
Alig észlelhető konfiguráció Imolára. Az emeletes első terelőszárny megváltozott annyiban, hogy további 5 cm-rel lett rövidebb. Ez ara volt jó, hogy csökkentse a légellenállást, és növelje a csúcssebességet ezen a gyors pályán. A kulcs abban rejlik, hogy így még nagyobb területet engedtek a levegőáramlásnak a fej elülső részén. A szárnyak szöge változatlan maradt.
| |