Forma1 total-minden,amit az F1-ről tudni érdemes

Menü

     

Napi bölcsesség

     

Hírek

     

Beállítások

Hozzáadás a kedvencekhez!
 
Beállítás Kezdőlapnak!
     

Bejelentkezés

Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     

Pontos idő

     

Világbajnokság

 

     

Versenyzők

     

Csapatok

     

Versenypályák

     
Avon tanácsadónői állás - érdeklődni e-mailben a nagyjanos1986@hotmail.com címen
Magazin
Magazin : A biztonság az első!

A biztonság az első!

Francy  2006.04.30. 19:49

Ha veszélyes helyzet alakul ki egy Forma1-es futam közben, a versenybíró beküldi a pályára a Safety Cart. Különösen jellemző ez baleset után, vagy heves esőzés miatt, és amíg a biztonsági autó a pályán tartózkodik, minden versenyző felsorakozik mögé autójával, és korlátozott sebességgel köröznek a pályán, egészen a veszély elmúltáig. Ez idő alatt teljesen tilos bármilyen előzés.

Egy versenyző számára semmi sem lehet rosszabb annál, minthogy bent üljön az autójában, rajta a sisak és az overall, és tehetetlenül nézi a mezőny értelmetlen körözgetését. Még Bernd Mayländernek, a Safety Car sofőrjének is bosszúságot okoz néha: „Az a legjobb pillanat – ahogy ő mondja – mikor semmi dolgom nincs.”

A Safety Car fontos biztonsági része a Formula1-nek. Az FIA (Nemzetközi Automobil Szövetség) versenyigazgatója, Charlie Whiting dönti el, hogy mikor kell beavatkoznia, de akkor mindenképpen, ha ’közvetlen veszély áll fönn, de a pályaviszonyok nem követelik meg a verseny félbeszakítását’ – írja a szabályzat. Ha egyszer a biztonsági autó a pályán van, minden versenygépnek az éppen versenyben vezető autó mögé fel kell sorakoznia, és ebben a sorrendben haladnia.

 

A safety caros periódus alatt a versenyzők kimehetnek a boxba, majd visszatérhetnek a pályára, bármikor. Miután visszatértek, továbbra is korlátozott sebességgel kell haladniuk, amíg utol nem érik a biztonsági autó mögötti sor végét.

 

Összefoglaló illusztráció

 

Ha a veszélyes szituáció elmúlt, a Safety Car kikapcsolja vészjelző villogóját, megtesz még egy teljes kört, aztán a boxutcába hajt. Azonban a versenyzők csak akkor kezdhetnek újra előzésekbe, miután már elhagyták a rajt/cél vonalat. A biztonsági autó mögött megtett körök beleszámítanak a versenytávba.

A mindennapi közlekedés során sajnos nincsenek úgynevezett safety-caros periódusok. Azonban az autópályák hídjain elhelyezett kijelzők hasonló funkciót látnak el; felhívják a figyelmet a sebességkorlátozásra, egy közelben történt balesetre, akadályozó időjárási viszonyokra, vagy torlódásokra.

A jövőre nézve, már elkezdődtek az elektronikus segédeszközök kifejlesztései. Az elektronikus rendszerek és szenzorok a modern személygépkocsikban egyre több és több adatot lesznek képesek közvetíteni a világhálón keresztül. „Ez a networking nagyszerű potenciál, például baleset esetén, ahol a mentőszolgálat tevékenysége sokkal hatékonyabb, biztonságosabb, és ami a legfontosabb, gyorsabb lehet” – mondta dr. Christoph Lauterwasser, az Allianz technológiaközpont alkalmazottja. „Például az elektronikus riasztás azonnal értesíti a többi autó vezetőjét a fennálló balesetről, és a kiérkező mentősök útvonaláról.”

 

Azonban, ha a Safety Car egy nagydíj alatt a pályán tartózkodik, sokkal nagyobb biztonságban vannak a pilóták, ugyanakkor nem szükségszerű, hogy unalmas legyen a bentléte. Ha egy csapat úgy dönt, hogy eközben hívja ki pilótáját egy boxkiállásra, döntő fontosságú előnyre tehet szert – a többiek korlátozott tempóban haladnak a pályán, így sokkal kevesebb lemaradást jelent az ilyetén kerékcsere. Ez okozhat nem kis izgalmat, ahogyan a biztonsági autós rész vége is: amikor ismét mindenki tisztán, a saját sebességére kapcsolhat, gyakran láthatunk a repülőrajtnál izgalmas előzéseket. Az ilyen felállásnál az éppen versenyben vezető van kitéve a legnagyobb veszélynek, hisz ha a mögötte álló jobban kapja el a rajtot, elveszítheti addig összegyűjtött előnyét, sőt, még pozícióját is.

 

Viszont a biztonság érzete mindenki számára kárpótolja az így szerzett hátrányokat. „Természetes, hogy néha idegesítő körökön keresztül a biztonsági autó mögött autókázni” – mondja Mark Webber, a Williams pilótája. „de emiatt nem lehetünk dühösek, hisz mindez a mi biztonságunk érdekében történik.”

Mayländer 2000 óta ül a Safety Car volánja mögött. Legtevékenyebb éve 2003-ban volt. Ebben a szezonban őt és társát, Peter Tibbetset, összesen 13 alkalomszor hívták segítségül – ebből ötször az eső áztatta Brazil Nagydíjon.

     

Visszaszámlálás

     

Következő futam

     

2008 versenynaptár

     

Statisztikák

     

Csapatinfók

     

Technikai ismertetők

     

Autogramcímek

     

Linkajánló

     

Hírlevél

E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
     

Eddigi látogatóim

Indulás: 2004-09-16
     

Levélküldés

     

Aktuális benzinárak

     

[vizsla24] kereső

     
LIMBA Szállásfoglalás

Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros