| Magazin : Számjáték az első hatod után |
Számjáték az első hatod után
Francy 2006.04.14. 12:32
A Formula1-es szezon első három futama időközben már lement – idő, ami egy szempillantás alatt felborította az eddigi 2006-ra vonatkozó statisztikákat. A Bahrein, Maláj és Ausztrál GP-n úgy tűnt, a Renault teljesen már dimenzióban versenyzik, mint a többiek. A kék-sárgák – pont úgy, ahogy tavaly – három rajtból három győzelmet gyűjtöttek be. A bajnokságban résztvevő, világbajnok-esélyes csapatok analízise:
A konstruktőrök világbajnokságában a Renault 42 ponttal áll az élen. Előnyük, a második helyen álló McLaren-Mercedeshez képest, 19 pont. De még ez az ismerős különbség is érdekes számokat jelenthet a statisztikák barátainak.
Az első három futamon Fernando Alonso és Giancarlo Fisichella Renault R26-osai több mint 300 kört tettek meg. Ez, kilométerbe átszámolva, 1650 km-t jelent – amiből a gárda több mint 700-at vezető pozícióban töltött.
Ezenkívül Alonso és Fisichella az új konstrukciót négyszer hozta be dobogós helyre, kétszer az első sorból indulhattak, és egy pole-pozíciót hoztak a csapatnak (Fisicho Malajziában). Ezzel szemben az olasz pilóta csak egy hibát vétett, Bahreinben.
Összehasonlításképp: a McLaren – amit a második legjobb csapatnak titulálnak az idén – versenyzői összesen 270 kört tettek meg, 1500 km-t autózva ezzel. Ebből mindössze 27-et töltöttek az élen. Kimi Räikkönen és Juan Pablo Montoya két dobogós helyet szereztek, és egy versenyben futott leggyorsabb kört könyvelhetnek el.

Igaz, az ezüst nyilak eddig kétszer már felmondták a szolgálatot (Räikkönené Malajziában és Montoyáé Ausztráliában). Mindazonáltal Ron Dennis alakulata 23 pontot gyűjtött idáig a konstruktőrök versenyében.
Ugyanezen a táblázaton a Ferrari 15 ponttal a harmadik helyen áll. Bahreinben jól taktikáztak a maranellóiak, Michael Schumacher a pole-pozícióból indulhatott, és a verseny után a dobog második fokára állhatott fel. Viszont ezután már sok problémával kellett szembenéznie az ágaskodó ló csapatának.

Malajziában mind a hétszeres világbajnoknak, mind csapattársának, Felipe Massának idő előtt kellett motort cserélni autójában. Ausztráliában egyik pilóta sem tudott áthaladni a kockás zászló alatt, ez volt valószínűleg a mélypont. Három futam után a pirosak 250 kört teljesítettek, ami átszámolva 1400 km-nek felel meg.
Csupán két ponttal áll a Ferrari mögött, a világbajnoki tabella negyedik helyén a Honda-Team. Jenson Button az Ausztrál Nagydíj időmérő edzésén a legjobb idővel pole-pozícióba került, de a futamon motorja cserbenhagyta.
Márkatársa, Rubens Barrichello, már év eleje óta gondokkal küszködik: Malajziában, a kvalifikáción tíz helyes hátrasorolást kapott és Melbourne-ben már az időmérő első körében kiesett.

330 teljesített versenykörrel, azaz 1800 kilométerrel a japán autók a legjobbnak tűnhetnek a konkurens csapatok között, de a Honda ezt sajnos ez idáig még nem tudta kamatoztatni. Az egykori BAR alakulata csupán egy dobogós helyezést, és egy pole-pozíciót zsebelt be eddig.
Amikor a Formula1 április 23.-án megkezdi az úgynevezett ’Európa-szezont’, minden istálló új beállításokkal, és még újabb fejlesztésekkel lép majd pályára. Akkor a kártyák újra megkeverednek. De ezúttal vajon melyik gárda emelkedik a többiek fölé? Ha meg tudják oldani eddigi problémáikat, a Ferrari a legnagyobb kedvencek közé tartozhatna.
A titkos győzelemre esélyesek közül mindenképp az ágaskodó ló alakulata emelkedik ki, ezt jól mutatja a tavalyi San Marino GP is. Egy évvel ezelőtt Michael Schumacher a célig üldözte Fernando Alonsót, ám nem tudta elvenni a spanyol harmadik győzelmét abban a szezonban.
Viszont azt sem szabad elfelejtenünk, hogyan támadt fel tavaly a McLaren is év közepétől, és hogyan tört előre a Honda. Mindezeket figyelmbe véve, és a teszteket nyomon követve elmondhatjuk, érdekes futamnak lehetünk szemtanúi április 23.-án.
| |